2017/04/16

En liten make up look

Försöker ju sminka mig lite "roligare" till vardags nu för tiden, dock vill jag ändå att det ska kännas lite nedtonat och inte som värsta festmejken om ni fattar?? häromdagen testade jag en "taupe"-sotig look med naturlig och glowig bas och tyckte det blev nice! så här kommer lite bilder på resultatet och vilka produkter jag använde.

Ansikte:
1. Lumene Arctic Sun Bronzer "1 Fresh Day"
2. NYX Strobe of Genius Illuminating Palette
3. NYX Powder Blush "Taupe" (som contour)
4. No 7 Natural Blush "Honey"
5. Lumene Touch of Radiance Blush "10 Radiant Blush"
6. Rimmel Stay Matte Powder "001 Transparent"
7. Loreal Lumi Magique Primer
8. Maybelline Fit Me concealer "15"
9. Lumene CC Cream "Light"


Ögon, bryn och läppar:
1. Maybelline Lash Sensational Mascara
2. Lancome Crayon Khol Pencil (brun)
3. Shiseido Automatic Fine Eyeliner "Brown"
4. NYX Micro Brow Pencil "Taupe"
5. NYX Tinted Brow Mascara "Blonde"
6. NYX Butter Gloss "Tiramisu"
7. Milani Color Statement Lipliner "04 All Natural"
8. Maybelline Color Tattoo "Creamy Beige 98"
9. Glossybox Eyeshadow "Glossy Mauve"
10. Wet n Wild Eyeshadow "Creme Brulee"
och här har vi the final look!! (skoja) + lite snabba illustrationer, har börjat testa en ny "rit-app" som är asnice, kanske inte snyggaste man gjort men men skoj ändå!

iallafall, använde mig ju av en brun eyeliner (den från shiseido) men den ser typ svart ut?? hade gärna velat att den var mer brun för ett mjukare resultat. Den är inte den lättaste att måla med heller men kanske beror på att den är hundra år gammal, aja. Måste också nämna att jag älskar liplinern tillsammans med lipglosset från nyx som jag köpte nyligen. Trodde aldrig jag skulle uppskatta ett lipgloss pga ej använt sen typ högstadiet, men gillar verkligen att det ser naturligt men ändå sminkat ut!! Japp, det var det jag hade att säga om det. PUSSHEJ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar